Wegańska potrawa curry z tofu

[Głosów:3    Średnia:4/5]

Potrawa z fasolą w sosie curry z podsmażonym tofu

Danie przygotowane w tajskim klimacie. Najważniejszy jest tutaj sos na bazie mleka kokosowego z curry i limonką, który nadaje potrawie wyraźnego smaku. Dominujące warzywa to zielona fasolka oraz czerwona fasola. Na pierwszy plan wysuwa się tofu – twarożek sojowy, podsmażony na zloty kolor. Jeśli nie jesteście weganami zamiast tofu możecie spokojnie dodać drób, czy rybę. Jednak nie będzie to już te same danie. Na pewno znajdą się też ci, którzy nie wezmą tofu do ust – białe, gumowate kostki, nie wyglądają zachęcająco, ale kto powiedział, że mamy jeść surowe tofu, wyjęte prosto z opakowania. Cała filozofia jedzenia tofu polega na wiedzy o jego przyrządzeniu, by tofu nabrało odpowiedniego smaku i aromatu można je upiec lub zamarynować. Tym razem zajmiemy się pieczeniem. Polecam nie tylko dla wegan!

wegańska potrawa z tofu 004_1

Dlaczego tofu ?

Tofu – jest bogatym źródłem białka, co ma szczególne znaczenie w opartej głównie na niskobiałkowym ryżu i pozbawionej mleka kuchni chińskiej. Jest także źródłem roślinnych tłuszczów nienasyconych i wielu witamin. Tofu jest niskokaloryczne i nie zawiera cholesterolu. Stanowi często spotykany składnik oryginalnych potraw orientalnych i kuchni europejskiej, dań mięsnych, wegetariańskich i wegańskich. W tofu znajduje się białko sojowe, zawierające aminokwasy egzogenne. Ponad 80% znajdującego się w nim tłuszczu roślinnego to tłuszcze nienasycone, kwas linolowy oraz lecytyna, co stało się powodem rozpowszechnienia poglądu o atrakcyjności tofu jako ich źródła w diecie człowieka. Tofu jest również źródłem wapnia, a także innych soli mineralnych i witamin: soli żelaza, fosforu, potasu, sodu, witamin z grupy B, choliny i witaminy E. Te kilka informacji powinny nas już skłonić przynajmniej do podjęcia próby wprowadzenia tofu do naszej diety. Lista zalet, jakie posiada tofu daje do myślenia. Jest jeszcze jedna istotna rzecz. Tofu produkowane jest z soi, która niestety w większości jest z GMO, zaleca się kupować tofu tylko ze sklepów ekologicznych.

Potrawka curry z fasolką i tofu

wegańska potrawa z tofu 057_1

Składniki dla 3 osób:

szklanka ryżu jaśminowego do podania
1/2 puszki mleka kokosowego, dobrej jakości
250 g zielonej fasolki, może być mrożona (odmrozić i osączyć z wody)
1 puszka czerwonej fasoli
1 limonka niewoskowana
łyżeczka curry
łyżeczka kurkumy
sos sojowy do smaku
łyżeczka nierafinowanego cukru
łyżka oleju kokosowego lub ryżowego

1. Do garnka wlewamy mleko kokosowe, dodajemy fasolkę zieloną. Przyprawiamy curry i kurkumą. Gotujemy na najmniejszym ogniu przez chwilę, aż fasolka będzie miękka, ale nie rozgotowana
2. Następnie dodajemy czerwoną fasolę, sok wyciśnięty z limonki, cukier i sos sojowy. Posmakuj potrawę, czy wystarczająco jest słona. Wlej tyle sosu sojowego, ile preferujesz. To nie apteka. Gotujemy jeszcze przez chwilę, mieszając, aż składniki się połączą.
3. Rozgrzej patelnię, dodaj olej kokosowy lub ryżowy i podsmaż z każdej strony tofu, pokrojone w kostkę. Pilnuj, tofu szybko się rumieni.
4. Ryż jaśminowy ugotuj według przepisu na opakowaniu.
5. Rozłóż ryż na talerzach. Na środku nałóż fasolę w sosie curry i poukładaj podsmażone tofu. Możesz posypać świeżo posiekaną kolendrą lub miętą, jak lubisz.

Smacznego!

Print Friendly

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *