Owsianka kokosowa z gruszką

[Głosów:5    Średnia:5/5]

Owsianka kokosowa z gruszką

Startuj z owsianką – najlepszy posiłek po treningu!

Owsianka obok jaglanki to najzdrowszy pokarm świata. W Polsce od wielu lat największym propagatorem jedzenia płatków owsianych jest prof. Henryk Gąsiorowski z AR w Poznaniu, który nazwał płatki owsiane produktem wszech czasów. Udowodniono, że codzienne jedzenie płatków owsianych wpływa na większą sprawność fizyczną i wytrzymałość. Na pierwszy posiłek dnia i jako przekąski jedzą je kulturyści, biegacze, zawodowi kolarze. Z uwagi na średni indeks glikemiczny i dużą wartość odżywczą powinniśmy ją włączyć do dziennej diety, zwłaszcza kiedy prowadzimy aktywny fizycznie tryb życia.

Złota 5 – dlaczego warto jeść płatki owsiane?

1. Są dietetyczne ( w 100 g suchych płatków mieści się 378 kcal)
2. Likwidują uczucie głodu, za zasługą błonnika i dają poczucie sytości
3. Zawierają niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), których organizm nie potrafi wytwarzać. Kwasy te zapobiegają powstawaniu zakrzepów oraz odgrywają dużą rolę w profilaktyce i w leczeniu miażdżycy.
4. Według najnowszych badań naukowych kwas oleinowy, który również zawarty jest w produktach owsianych, chroni przed nowotworami.
5. Według naukowców z Filadelfii im wcześniej wprowadzi się do menu dziecka owsiankę albo inne dania z owsa, tym rzadziej chorują one na choroby układu oddechowego. Ryzyko zachorowania na astmę spada prawie o dwie trzecie, jeśli dzieci jedzą owsiankę jako pierwszą kaszkę od wczesnego niemowlęctwa.

Warto wiedzieć

Suche płatki owsiane mają średni indeks glikemiczny (IG=40), ale ugotowana owsianka już wysoki (IG=60), dlatego lepiej nie gotować płatków, a tylko zalać je ciepłą przegotowaną wodą lub mlekiem i wymieszać z ulubionymi dodatkami, np. owocami.

owsianka-kokosowa-z-gruszka-3-001

Składniki na zdrową porcję śniadania:

szklanka płatków owsianych
łyżeczka oleju kokosowego
szklanka ciepłego mleka kokosowego ( polecam firmę Ecomil)
1 banan
3 łyżki śmietanki kokosowej ( polecam firmę Ecomil)
łyżka szałwii hiszpańskiej (chia)
pół gruszki
kilka orzechów laskowych
kilka orzechów nerkowca
łyżka słodu jęczmiennego lub innej substancji słodzącej np. syropu z agawy, daktylowego itp..

owsianka-kokosowa-z-gruszka-4-001

W rondelku na łyżeczce oleju kokosowego podprażam płatki owsiane. Po chwili zalewam ciepłym mlekiem kokosowym. Odstawiam na chwilę pod przykryciem.

Banana, śmietankę kokosową i szałwię hiszpańską przekładam do miski i blenduję na jednolity krem.
Gruszkę obieram i usuwam gniazda nasienne. Kroję w kawałki.

Na dno dużego słoika nakładam owsiankę, orzechy ( można posiekać), krem z banana i smietanki kokosowej z chia, kawałki gruszki. Polewam wszystko schłodzonym słodem jęczmiennym ( uzyskamy efekt karmelu).

Śniadanie można przygotować wieczorem i przechować w lodówce w zamkniętym słoiku. Rano zapakować do torby i pomknąć do pracy. W porze przerwy śniadaniowej zaskocz współpracowników zdrowym posiłkiem, który dostarczy ci solidną porcję energii i uzupełni organizm w składniki odżywcze. Jedz, żyj zdrowo i zarażaj innych zdrowym stylem życia.

owsianka-kokosowa-z-gruszka-2-001

 

Smacznego!

Pomysły na zdrowe śniadanie:

OWSIANKA POD MALINOWĄ KOŁDERKĄ

OWSIANKA POD MALINOWĄ KOŁDERKĄ

OWSIANKA OWOCOWA - zdrowy deser na śniadanie, z dodatkiem nasion chia

OWSIANKA OWOCOWA

ŚNIADANIE FIT DO PRACY

ŚNIADANIE FIT DO PRACY

LEKKI DESER FIT NA ŚNIADANIE

LEKKI DESER FIT NA ŚNIADANIE

 

Print Friendly

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *