Obalamy śniadaniowe wymówki z Lubellą

[Głosów:7    Średnia:5/5]

Energia, siła i moc do działania tylko z pierwszego śniadania.

Z okazji Dnia Zdrowego Śniadania wraz z Lubellą motywujemy do spożywania zdrowego śniadania.

Dlaczego warto je zjeść?

Śniadanie jest podstawą dobrze rozpoczętego dnia. Jest najważniejszym posiłkiem, któremu zawdzięczamy wydajność i jakość pracy naszego mózgu oraz całego organizmu w ciągu dnia. Jednak nie wszyscy mają tego pełną świadomość. Bostońscy naukowcy alarmują , że spożywanie śniadania ma korzystny wpływ na apetyt, metabolizm oraz pomaga kontrolować uczucie głodu. Głód po zjedzeniu dobrze skomponowanego śniadania pojawi się później i będzie mniej dokuczliwy niż zwykle. Co więcej jedząc pierwszy posiłek wyeliminujesz uczucie chęci podjadania, a to już pierwszy krok do zachowania szczupłej sylwetki.

Utrwalaj zdrowe nawyki – dzieci uczą się od Ciebie!

Osoby dorosłe niejedzące śniadań niestety tego samego uczą swoje dzieci. Już 220 tys. dzieci w Polsce wg instytutu badań rynku i opinii Millward Brown SMG/KRC nie odżywia się prawidłowo. Pomijanie śniadanie to jeden z najczęściej popełnianych błędów żywieniowych. Wiele wychodzi z domu bez śniadania i nie przynosi go także ze sobą do szkoły. Najłatwiej wręczyć pociechom kieszonkowe, które dziecko przeznaczy na batoniki, słodkie bułki i słodkie napoje. Najczęściej lenistwo jest przyczyną pomijania porannego posiłku, a co za tym idzie zaniedbań prawidłowego odżywiania. Trudno jest Ci wstać 10 minut wcześniej, aby je przygotować, pamiętaj – 10 minut dłużej w łóżku nie wpłynie na poprawę samopoczucia w ciągu dnia.

Co zjeść na śniadanie?

Powinna to być porcja węglowodanów złożonych i w niewielkim stopniu prostych. Węglowodany proste posłużą jako źródło energii do wykorzystania natychmiast, natomiast złożone będą stanowiły zapas na kolejne godziny. Poranny posiłek musi dostarczać nie tylko energii, ale też cennych składników mineralnych oraz witamin. Pośpiech nie jest twoim sprzymierzeńcem dlatego warto położyć się do łóżka wcześniej, by rano znaleźć czas na przygotowanie rodzinnego śniadania. Jeśli nie jesteś rannym ptaszkiem wszystkie produkty można przygotować wieczorem, zapakować do pudełka lub słoika i przechować w lodówce. To sprawdzony sposób na radzenie sobie z nadmierną ilością obowiązków.

Śniadanie daje moc i zmniejsza ryzyko otyłości!

Zainspiruj się i stwórz własny zestaw śniadaniowy. Dobierz odpowiednie produkty mleczne, zboże, nasiona lub ziarna, wybierz świeże owoce. Zbuduj siłę i startuj ze zdrowym śniadaniem

Twoje śniadanie nie musi być nudne, o to twój Start up

lubella-sniadanie-3

Wykorzystaj potencjał zbóż. Jedz pełne ziarno i wplataj je w codzienne posiłki. Na śniadanie wybierz płatki kukurydziane Corn flakes od Lubelli

Bo zawierają cenne składniki:
błonnik
23 % fosforu
21 % manganu
15 % magnezu

Porcja dla dwóch osób:

1 filiżanka kaszy jaglanej – właściwości wzmacniające i odkwaszające
szczypta soli himalajskiej – najzdrowsza sól
1 laska cynamonu – właściwości rozgrzewające
1 gruszka – źródło antyoksydantów
2 łyżeczki suszonej żurawiny ( po jednej na każdą porcję) – dobroczynne działanie na układ pokarmowy
łyżeczka oleju kokosowego nierafinowanego – produkt superfood
1 biała cykoria – źródłem wielu minerałów, karotenu, kwasu foliowego, błonnika, białka
1 persymona ( kaki ) – zabija komórki rakowe, źródło witaminy A i C
4 łyżki płatków kukurydzianych Lubella Corn Flakes ( po dwie na każdą porcję) – źródło błonnika, fosforu, manganu, magnezu
2 łyżki ziaren kakaowca – na przebudzenie i dobrą koncentrację
po łyżeczce miodu spadziowego – działanie odtruwające, chroni układ odpornościowy

lubella-sniadanie-2

Kasza jaglanadobrodziejka od wieków

Kaszę jaglaną gotuję wieczorem. Odmierzoną porcję filiżanki kaszy przelewam wrzątkiem na sitku. Przesypuję do garnka z grubym dnem i prażę przez 3 minuty, by usunąć niechcianą goryczkę i wydobyć lekki zapach orzecha. Dodaję laskę cynamonu. Zalewam ciepłą wodą w proporcji 1:2 i solę. Gotuję 20 minut na średnim ogniu, aż kasza wchłonie cały płyn. Wyjmuję cynamon. Mieszam i odstawiam do wystudzenia.

Na rozgrzaną patelnię wsypuję kaszę jaglaną. Zaraz potem kawałki obranej gruszki i umyte listki cykorii. Dodaję łyżeczkę oleju kokosowego i posypuję suszoną żurawiną. Mieszam i podduszam. Chodzi o lekkie złamanie cykorii i połączenie z resztą składników.

Obieram kaki. Kroję w nieduże kawałki. Kaszę z patelni przekładam na półmisek. Posypuję płatkami kukurydzianymi. Na górę świeże kaki i posypka z ziaren kakaowca. Polewam miodem przez samym jedzeniem.

Na zdrowie!

lubella-sniadanie-4

Cz wiesz, że

Persymona (kaki) jest doskonałym źródłem witaminy A, zawiera też witaminę C. Nie bez znaczenia jest także bogactwo związków fitochemicznych, wykazujących działanie przeciwutleniające. Persymona zawiera więcej rozpuszczalnego i nierozpuszczalnego błonnika, fenoli i niektórych minerałów niż jabłko. Mimo, że jest to egzotyczny owoc, warto czasem dla odmiany zjeść trochę tego owocu. Persymona (kaki) to owoc, którego właściwości odżywcze i lecznicze pierwsi docenili mieszkańcy Chin i Japonii, skąd pochodzi. Persymona, która kształtem przypomina pomidory, jest żółto-czerwoną, stożkowatą lub spłaszczoną jagodą. Po spodniej stronie owoc posiada cztery listki. Zwarte w persymonie karotenoidy zapewniają prawidłowe funkcjonowanie wzroku, zwłaszcza o zmierzchu. Jednym z nich beta-karoten (prowitamina A), jest składnikiem barwnika wzrokowego występującego w siatkówce oka, pozwalającego widzieć w półmroku. Ponadto beta-karoten zmniejsza ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej, która jest główną przyczyną utraty wzroku w starszym wieku. Udowodniono również, że może zapobiegać uszkodzeniu soczewki i powstaniu zaćmy.

Cykoria należy do roślin z rodziny astrowatych (podobnie jak ostropest czy nagietek) i jest rośliną dwuletnią. Zbudowana jest z dużego spichrzowego korzenia oraz wielu kruchych liści. Na rynku spotkać możemy kilka odmian cykorii, między innymi: cykoria korzeniowa biała, cykoria sałatowa oraz cykoria korzeniowa. Jest źródłem witamin z grupy B, witaminy A, E oraz K. Oprócz tego, zawiera sporo różnych składników mineralnych: potas, wapń, fosfor, magnez, mangan, żelazo, miedź, cynk, siarka oraz selen. Rzadko zdarza się tak bogaty skład mineralny w roślinach jadalnych. Dodatkowo zawiera beta karoten w ilości 1586 mikrogramów na 100 gram. Cykoria jest źródłem wielu aminokwasów. Roślina ta ma wyjątkowo niski indeks glikemiczny (15), więc zaleca się ją osobom na diecie redukującej masę oraz diabetykom. Dodatkowo cykoria ma w sobie cenny błonnik rozpuszczalny, który polecany jest przy wzdęciach. Cykoria wykorzystywana jest do produkcji bezkofeinowej naturalnej kawy. Roślinę tę można użyć do sporządzenia surówek, sałatek, zup, zapiekanek oraz przystawek. Kupując cykorię, warto zwrócić uwagę, czy jej liście nie są zwiędnięte, powinny być zielone, kruche oraz twarde.

 

lubella-sniadanie-5

lubella-sniadanie-z-platkami-kukurydzianymi

Obalamy  mity śniadaniowe z Lubellą

obalamy-mity-sniadaniowe-z-lubella-3obalamy-mity-sniadaniowe-z-lubella-2

obalamy-mity-sniadaniowe-z-lubella-1

Print Friendly

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *