Krem z południowych owoców

[Głosów:8    Średnia:4.5/5]

Krem z owoców południowych

Aksamitnie gładki o subtelnym smaku, to może być tylko krem z mango i banana w połączeniu z kremowym jogurtem i śmietanką kokosową. Dodatek prawdziwej wanilii, aromatycznego kardamonu i orzechów szczęścia uszlachetniają deser. Krem jest tak pyszny, że aż wyjada się go łyżkami. Serwujemy krem w pucharkach, ale też sprawdzi się jako nadzienie do kruchych babeczek i tart na zimno. Niezastąpiony na zdrowe śniadania i podwieczorki w gorące dni.

W mango znajdziemy witaminy A, C, E, PP oraz witaminy z grupy B oraz potas, wapń i magnez. Mango uznaje się też za jedno z bogatszych źródeł miedzi, biorącej udział w produkcji czerwonych krwinek. Jest też bogatym źródłem błonnika – w 100 g tego owocu znajdziemy go aż 1,7 g. Zawartość błonnika w owocu sprawia, że mango staje się obowiązkowym produktem w menu wszystkich tych, którzy stosują diety odchudzające i chcą zadbać o szczupłą sylwetkę. Zapewnia uczucie sytości na długo i zapobiega podjadaniu między posiłkami. Warto, więc pomyśleć o śniadaniach z wykorzystaniem tego tropikalnego owocu.

Pistacje zwane też zielonymi migdałami czy orzechami szczęścia to prawdziwa bomba witaminowa. To cenne źródło witamin z grupy B. Na tle innych gatunków orzechów, pistacja wyróżnia się bogatą zawartością witaminy B6. Oprócz tego jest cennym rezerwuarem biotyny, tiaminy, ryboflawiny, niacyny oraz kwasu pantotenowego. Stanowią one również niskokaloryczny zamiennik niezdrowych snacków. Jeden orzeszek pistacjowy to zaledwie 3 kalorie. Poza tym, pistacje to świetne źródło błonnika, który reguluje pracę jelit i wspomaga utrzymanie prawidłowej masy ciała. Warto zwrócić uwagę na ich walory odżywcze i włączyć pistacje do swojego menu.

krem z podłudniowych owoców (4)

Składniki na 3 porcje kremu:

1 dojrzałe średniej wielkości mango
1 banan
250 ml jogurtu naturalnego i niskiej zawartości tłuszczu
200 ml śmietanki kokosowej
szczypta kardamonu
ziarenka z jednej laski wanilii
syrop z agawy lub syrop klonowy ( opcjonalnie)
garść wyłuskanych pistacji, niesolonych

Mango obrać i pokroić w kostkę. Banana obrać i pokroić w plastry. Owoce wrzucić do misy, zmiksować blenderem ręcznym. Dodać jogurt, śmietankę kokosową, kardamon i ziarenka wanilii. Zmiksować do gładkości. Można dosłodzić naturalnym słodem, ale nie jest to konieczne, krem jest sam w sobie słodki.
Przełożyć do pucharków i posypać posiekanymi pistacjami.

krem z podłudniowych owoców (1)

krem z podłudniowych owoców (2)

krem z podłudniowych owoców (3)

Smacznego!

 

Print Friendly

6 Komentarze dla “Krem z południowych owoców

  1. Dorota Rutkowska pisze:

    Ooo…. ale musi być pyszny ten krem. Ja uwielbiam mango. Muszę zrobić taki deser.

    1. Justyna pisze:

      Ja też lubię mango. W połączeniu z bananem, jogurtem i śmietanką kokosową tworzy świetny deser :-)

  2. Jaglusia pisze:

    To jest obłędnie pyszne! :)
    Zapraszam do siebie. https://jaglusia.wordpress.com/

    1. Justyna pisze:

      Dziękuję 😉

  3. KASIA pisze:

    Mam pytanie. Czym mogłabym zastąpić śmietankę kokosowa? Jestem aktualnie na diecie i chciałbym zrobić ten krem w odchudzonej wersji.

    1. Justyna pisze:

      Śmietanka kokosowa to nie to samo co kremówka do deserów. Ekologiczna śmietanka kokosowa marki Ecomil nie zawiera glutenu ani laktozy, dlatego stanowi zdrowy, idealny dla alergików zamiennik śmietany produkowanej z mleka krowiego. Śmietanka kokosowa jest produktem w 100% pochodzenia roślinnego. Bardzo często jej używam.
      Wartość odżywcza w 100 g:
      Wartość energetyczna – 310 kJ/75 kcal;
      Tłuszcz – 7,3 g; w tym kwasy tłuszczowe nasycone – 6,8 g;
      Węglowodany – 1,3 g; w tym cukry – 0,8 g;
      Białko – 0,5 g;
      Sól – 0,04 g.
      Alternatywnie spróbuj zamiast śmietanki kokosowej dodać gęsty jogurt i zwiększ porcję banana, tak by uzyskać gęstą konsystencję.
      Jednak to nie będzie już ten sam krem. Jego smak zupełnie się zmieni.

Odpowiedz na „JustynaAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *