Kącik zdrowia

Kącik zdrowia – Desery mogą być zdrowe!

To miejsce zarezerwowane tylko i wyłącznie na zdrowe jedzenie. Tutaj znajdziesz receptę na nisko kaloryczny posiłek, który dodatkowo dostarczy niezbędne składniki, by cieszyć się wymarzoną sylwetką, zdrowiem i pełnią życia.
Oprócz moich pasji kulinarnych jestem propagatorką zdrowego żywienia i całkowitą przeciwniczką fast foodów. Wolę zjeść posiłek w domu, który będzie przygotowany z wyselekcjonowanych, naturalnych produktów. Omijam przetworzone, gotowe produkty. Pojęcie zdrowego żywienia jest obszernym zagadnieniem. To nie tylko wiedza, lecz styl życia. Sztuką jest posiąść wiedzę na temat zdrowego, naturalnego żywienia i wykorzystanie tej wiedzy w codziennym życiu. Od dziecka mamy wpojone pewne nawyki, schematy żywieniowe, które często odbiegają od norm prawidłowego odżywiania. Nie bójmy się sięgać po to co dla nas nieznane, czerpać dobro z bogactw natury, uczyć się przygotowywać zdrowe posiłki dla Ciebie i Twojej rodziny. Pojęcie zdrowe – niedobre to błędne myślenie. Zdrowe posiłki też mogą być smaczne. Na Mojej Chochli umieściłam przepisy, z których korzystam na co dzień, jedzenie ciekawie wygląda i równie ciekawie smakuje. Tego samego zdania jest moja rodzina. To ważne dla mnie, bo dbam o ich sposób odżywiania się. Mam nadzieję, że blog kulinarny Moja Chochla, a właściwie kącik zdrowia zapoczątkuje w nas chęć do zmiany na zdrowy tryb życia. Życie jest przecież w naszych rękach.

W kąciku zdrowia znajdziecie wiele porad i przepisów dotyczących zdrowego odżywiania się. Postaram się was nie zanudzać teorią o właściwościach poszczególnych produktów. Tylko dostarczę gotową receptę na to jak zdrowo jeść i nie narzekać na głód. W przepisach będę wykorzystywać składniki z listy produktów superfood.

Super food – super jedzenie, super żywność – są to produkty o bardzo wysokiej wartości odżywczej, często wielokrotnie przewyższającej inne artykuły spożywcze. Superfood są bombą witaminową, mają w sobie też ogrom składników mineralnych, substancji bioaktywnych, enzymów oraz aminokwasów. Są żywnością naturalną, nieprzetworzoną, co również jest kwintesencją ich doskonałej jakości.

Czy warto jeść superfood? Jednym słowem – warto! Bogaty skład odżywczy super food wpływa na nasz organizm wzmacniająco, regenerująco oraz kojąco. Niezwykłe jest to, że mała porcja super food dostarcza nam tyle składników odżywczych, jakiej nie znajdziemy w kilogramach żywności fast food. Decyzja jest więc prosta, prawda? Nie powinniśmy jednak rezygnować ze zwykłego, nieprzetworzonego pożywienia, należy jedynie umiejętnie włączyć super żywność do naszego codziennego jadłospisu.

Co ciekawe – w Polsce istnieje super żywność:

Siemię lniane, czosnek, kasza jaglana, aronia, pigwa, natka pietruszki, jarmuż, kapusta kiszona, pokrzywa, ostropest plamisty, gryka, owies.

Warto zapoznać się również ze światową listą super żywności:

kokos, awokado, mango, amarantus, orzechy nerkowca, ziarno kakaowca, spirulina, jagody goi, peruwiańska maca, nasiona chia, nasiona konopii

Zapraszam do przetestowania moich sprawdzonych przepisów z wykorzystaniem produktów superfoods.

AMARANTUS ZE ŚLIWKAMI Wejdź po przepis i poznaj właściwości amarantusa. Zalecany szczególnie dla dzieci i sportowców ze względu na dużą zawartość białka.

AMARANTUS ZE ŚLIWKAMI Wejdź po przepis i poznaj właściwości amarantusa. Zalecany szczególnie dla dzieci i sportowców ze względu na dużą zawartość białka

KRUSZONKA ORZECHOWA Z OWOCAMI Wejdź po przepis i posmakuj pieczonych orzechów z owocami, bez wyrzutów sumienia w postaci zbędnych kalorii.

KRUSZONKA ORZECHOWA Z OWOCAMI Wejdź po przepis i posmakuj pieczonych orzechów z owocami, bez wyrzutów sumienia w postaci zbędnych kalorii.

PUDDING RYŻOWY Z GRUSZKĄ Wejdź po przepis na dietetyczne śniadanko, zamiennik owsianki. Posiłek bez glutenu i mleka

PUDDING RYŻOWY Z GRUSZKĄ  Wejdź po przepis na dietetyczne śniadanko, zamiennik owsianki. Posiłek bez glutenu i mleka

JABŁONKA W MIGDAŁOWYM CIENIU Wejdź po przepis na ciasto w zdrowszym wydaniu, bez mąki pszennej i jaj. Kusząca szarlotka na niedzielne rozmowy przy herbacie

JABŁONKA W MIGDAŁOWYM CIENIU Wejdź po przepis na ciasto w zdrowszym wydaniu, bez mąki pszennej i jaj. Kusząca szarlotka na niedzielne rozmowy przy herbacie

KOKTAJL EGZOTYCZNY Wejdź po przepis. Zrób sobie kurację oczyszczającą, dzięki właściwościom świeżego ananasa pozbędziesz się toksyn.

KOKTAJL EGZOTYCZNY  Wejdź po przepis. Zrób sobie kurację oczyszczającą, dzięki właściwościom świeżego ananasa pozbędziesz się toksyn.

KOKTAJL AWOKADO Z NASIONAMI KONOPII Wejdź po przepis i odkryj tajemnicę nasion konopii, które możesz dodać do ulubionych płatków, czy jogurtu i zjeść na śniadanie.

KOKTAJL AWOKADO Z NASIONAMI KONOPII Wejdź po przepis i odkryj tajemnicę nasion konopii, które możesz dodać do ulubionych płatków, czy jogurtu i zjeść na śniadanie.

SMOOTHIE Z OWOCÓW LEŚNYCHWejdź po przepis i przygotuj pyszny koktajl na poprawę humoru.

SMOOTHIE Z OWOCÓW LEŚNYCH Wejdź po przepis i przygotuj pyszny koktajl na poprawę humoru.

KOKTAJL FULL ENERGY Wejdź po przepis. Koktajl pełen energii w postaci świeżych warzyw i owoców. Zastrzyk witamin na cały dzień.

KOKTAJL FULL ENERGY Wejdź po przepis. Koktajl pełen energii w postaci świeżych warzyw i owoców. Zastrzyk witamin na cały dzień.

KOKORYŻ Z BORÓWKAMI Wejdź po przepis  i przygotuj doskonały deser bezglutenowy dla twojej rodziny. Dzieci będą zachwycone.

KOKORYŻ Z BORÓWKAMI Wejdź po przepis  i przygotuj doskonały deser bezglutenowy dla twojej rodziny. Dzieci będą zachwycone.

OWSIANKA OWOCOWA - zdrowy deser na śniadanie, z dodatkiem nasion chia

OWSIANKA OWOCOWA – zdrowy deser na śniadanie, z dodatkiem nasion chia. Wejdź po przepis

MINI PLACKI KOKOSOWE - banan, kokos to mini raj na twoim talerzu. Wejdź po przepis na pyszne racuszki kokosowe

MINI PLACKI KOKOSOWE – banan, kokos to mini raj na twoim talerzu. Wejdź po przepis na pyszne racuszki kokosowe

Granola z zielonym musem. Upraż samodzielnie granolę i dodawaj ją do jogurtu lub mleka

GRANOLA Z ZIELONYM MUSEM. Upraż samodzielnie granolę i dodawaj ją do jogurtu lub mleka. Wejdź po przepis na zdrowe śniadanie

GALETTES ZE SZPINAKIEM W SOSIE ŚMIETANOWYM Propozycja zdrowego obiadu. Zamień mąkę pszenną na bezglutenową mąkę gryczaną

GALETTES ZE SZPINAKIEM W SOSIE ŚMIETANOWYM Propozycja zdrowego obiadu. Zamień mąkę pszenną na bezglutenową mąkę gryczaną

JAGLANE CO NIECO - MINIATUROWE BABECZKI Z KASZY JAGLANEJ I TWAROGU. Wejdź po przepis na słodka, zdrową przekąskę

JAGLANE CO NIECO – MINIATUROWE BABECZKI Z KASZY JAGLANEJ I TWAROGU. Wejdź po przepis na słodka, zdrową przekąskę

LEKKI DESER FIT - twoje codzienne śniadanie. Ostropest plamisty, jagody goji - bogactwo natury w kieliszku. Na zdrowie!

LEKKI DESER FIT – twoje codzienne śniadanie. Ostropest plamisty, jagody goji – bogactwo natury w kieliszku. Na zdrowie!

SŁOIK Z OWSIANKĄ DO PRACY - twoje śniadanie na wynos. Zabierz ze sobą to co najlepsze, ciesz się zdrowiem i szczupłą sylwetką

SŁOIK Z OWSIANKĄ DO PRACY – twoje śniadanie na wynos. Zabierz ze sobą to co najlepsze, ciesz się zdrowiem i szczupłą sylwetką

PLACKI GRYCZANE Z GRUSZKĄ Z DODATKIEM MĄKI Z CIECIERZYCY. Alternatywa dla pszennych naleśników. Wybierz to co zdrowe. Wejdź po przepis

PLACKI GRYCZANE Z GRUSZKĄ Z DODATKIEM MĄKI Z CIECIERZYCY. Alternatywa dla pszennych naleśników. Wybierz to co zdrowe. Wejdź po przepis

AWOKADOWE TRIO -AWOKADO W TRZECH SMAKACH, pyszny deser, albo lekkie śniadanko. Wejdź po przepis

AWOKADOWE TRIO -AWOKADO W TRZECH SMAKACH, pyszny deser, albo lekkie śniadanko. Wejdź po przepis

TRUSKAWKOWE LOVE -Moja miłość do truskawek ;-) Podaruj bliskim coś wyjątkowego, prosto z serca. Wejdź po przepis

TRUSKAWKOWE LOVE -Moja miłość do truskawek 😉 Podaruj bliskim coś wyjątkowego, prosto z serca. Wejdź po przepis

OWSIANKA POD MALINOWĄ KOŁDERKĄ - Zerwij z monotonią. Zamiast mlecznej papki owsiankowej zrób pieczoną owsiankę z malinami. Wejdź po przepis

OWSIANKA POD MALINOWĄ KOŁDERKĄ – Zerwij z monotonią. Zamiast mlecznej papki owsiankowej zrób pieczoną owsiankę z malinami. Wejdź po przepis

PUDDING JAGLANY Z MAJOWYMI OWOCAMI - Krem z jaglanej i mango z dodatkiem lipowego miodu oraz rabarbar i truskawki korzenną nutką. Wejdź po przepis

PUDDING JAGLANY Z MAJOWYMI OWOCAMI – Krem z jaglanej i mango z dodatkiem lipowego miodu oraz rabarbar i truskawki korzenną nutką. Wejdź po przepis

KUFELEK ŻELAZA I WITAMIN - koktajl z owoców sezonowych ze świeżo posiekaną pietruszką. Wzmacnia i stawia na nogi! Wejdź po przepis

KUFELEK ŻELAZA I WITAMIN – koktajl z owoców sezonowych ze świeżo posiekaną pietruszką. Wzmacnia i stawia na nogi! Wejdź po przepis

CZEKOLADEK BORÓWKOWY - to bezglutenowe brownies na mące z ciecierzycy i mące owsianej

CZEKOLADEK BORÓWKOWY – to bezglutenowe brownies na mące z ciecierzycy i mące owsianej. Doskonałe na podwieczorek dla dzieci.

TARTA JAGLANA Z JEŻYNAMI - tarta bez mąki. Idealny deser dla osób na diecie

TARTA JAGLANA Z JEŻYNAMI – tarta bez mąki. Idealny deser dla osób na diecie

SHAKE DOMOWY DLA OCHŁODY - koktajl mrożony z owocami i mlekiem owsianym

SHAKE DOMOWY DLA OCHŁODY – koktajl mrożony z owocami i mlekiem owsianym

Czekoladowe ciasto z cukinią i brzoskwiniami

Czekoladowe ciasto z cukinią i brzoskwiniami. Bezglutenowe na mące gryczanej

Truskawkowy deser na diecie (4)

Truskawkowy deser na diecie

koktajl o zachodzie słońca (2)

KOKTAJL O ZACHODZIE SŁOŃCA

Kopiec jagodowy

Kopiec jagodowy – kakaowe ciasto ze świeżymi jagodami

Śniadanie po grecku - jogurt z mocną dawką wartości odżywczych

Śniadanie po grecku – jogurt z mocną dawką wartości odżywczych

Budyń chia z malinami - duża dawka energii i uczucie sytości na kilka godzin

Budyń chia z malinami – duża dawka energii i uczucie sytości na kilka godzin

KREM Z POŁUDNIOWYCH OWOCÓW - niezastąpiony na zdrowe śniadania

KREM Z POŁUDNIOWYCH OWOCÓW – niezastąpiony na zdrowe śniadania

JAGLANKA MIGDAŁOWA Z MELONEM - enjoy every moment

JAGLANKA MIGDAŁOWA Z MELONEM – enjoy every moment

OWSIANKA KOKOSOWA Z GRUSZKĄ - mój słoik pełen energii po wyczerpującym treningu

OWSIANKA KOKOSOWA Z GRUSZKĄ – mój słoik pełen energii po wyczerpującym treningu

TORT WEGAŃSKI

TORT WEGAŃSKI

CIASTO GLUTEN FREE ZE ŚLIWKAMI I WIŚNIAMI

CIASTO GLUTEN FREE ZE ŚLIWKAMI I WIŚNIAMI

ZIELONA KOKTA NA WZMOCNIENIE - Rozpocznij dzień od picia zielonych koktajli

ZIELONA KOKTA NA WZMOCNIENIE – Rozpocznij dzień od picia zielonych koktajli

ZIELONE SMOOTHIE Z ORZECHOWĄ OWSIANKĄ - perfekcyjne śniadanie po treningu

ZIELONE SMOOTHIE Z ORZECHOWĄ OWSIANKĄ – perfekcyjne śniadanie po treningu

Owsianka z malinami i smażonymi bananami - najlepsze śniadanie dla aktywnych

Owsianka z malinami i smażonymi bananami – najlepsze śniadanie dla aktywnych

OWSIANE PLACUSZKI ZE ŚLIWKĄ

OWSIANE PLACUSZKI ZE ŚLIWKĄ

ZDROWE ŚNIADANIE NA WYNOS

ZDROWE ŚNIADANIE NA WYNOS

Obalamy śniadaniowe wymówki

Obalamy śniadaniowe wymówki

Otrębowy deser z ananasem

Otrębowy deser z ananasem

TOFURNIK DYNIOWY Z RODZYNKAMI

TOFURNIK DYNIOWY Z RODZYNKAMI

 

BEZGLUTENOWE CIASTO BANANOWE

BEZGLUTENOWE CIASTO BANANOWE

TORT WEGAŃSKI

TORT WEGAŃSKI

Smoothie jaglane z awokado i bananem

Smoothie jaglane z awokado i bananem

Ciasteczka na śniadanie bez mąki - słodkie, ale bez cukru. Samo zdrowie

Ciasteczka na śniadanie bez mąki – słodkie, ale bez cukru. Samo zdrowie

Ciasteczka owsiane z orzechami włoskimi

Ciasteczka owsiane z orzechami włoskimi

Zdrowe ciasteczka owsiane

Zdrowe ciasteczka owsiane

Budyń jaglany z malinami

Budyń jaglany z malinami

Crumble jabłkowo -malinowe

Crumble jabłkowo -malinowe

Krem bakaliowy z bananami

Krem bakaliowy z bananami

Banoffee Pie

Banoffee Pie

 

 

Print Friendly