Ciasteczka na śniadanie bez mąki

[Głosów:12    Średnia:4.7/5]

Ciasteczka otrębowo – migdałowe

Jak się okazuje ciastka można piec bez mąki. Moje ciasteczka są tego przykładem. Wystarczą otręby owsiane i zmielone migdały, które wymieszałam z rozgniecionym bananem. Dosypałam sporą garść rodzynek, żurawiny i jagód goi. Same zrowe składniki, należące do superżywności. Piekę je zawsze z myślą o dzieciach. Z powodzeniem zastąpią naszym pociechom niezdrową, słodką drożdżówkę w szkole i dostarczą niezbędnych wartości odżywczych, by tryskać energią przez cały dzień. Oczywiście nie są one zarezerwowane tylko dla najmłodszych. Sama z chęcią po nie sięgam gdy brakuje mi czasu na przygotowanie innego śniadania. Staram sie mieć zawsze coś gotowego i zdrowego na wypadek nagłego pośpiechu.

Zawarte w ciasteczkach otręby owsiane są wysokobłonnikowe ( 18 g), zawierają też białko ( 14 g ). Migdały mielone, ktore świetnie uzupełniają brak białej mąki są jednym z najlepszych źródeł magnezu i prawdziwym dobrodziejstwem dla serca. Mimo że kaloryczne, migdały pomagają spalić tłuszcz. To jednak nie koniec ich wpływu na nasze zdrowie. Orzechy te zawierają sporo białka (ok. 20 proc.) – powinny więc na stałe zagościć w diecie bezmięsnej. Migdały są również świetnym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych i nierozpuszczalnego błonnika. A także prawdziwą kopalnią składników mineralnych; w tym magnezu (100 g migdałów zawiera ok. 270 mg magnezu, co zaspokaja ok. 60 proc. dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek); wapnia, cynku, potasu, fosforu. Migdały są korzystne dla mózgu, bo zawierają witaminę E i witaminę B2, ktora wzmacnia pamięć i koncentrację, a tego właśnie nam potrzeba już od wczesnych godzin porannych. Owoce żurawiny choć suszone bardzo długo zachowują swoje właściwości, ponieważ zawierają naturalny konserwant zwany kwasem benzoesowym. Zapobiega rozwojowi bakterii i drożdży. To skarbnica witamin i minerałów. Zaś jagody goi zawierają kilkanaście różnych aminokwasów, oraz 21 pierwiastków śladowych – między innymi cynk, żelazo, wapń, german (posiada działanie antyrakowe), selen, fosfor. Jest w nich 3 razy więcej żelaza niż np. w szpinaku. Goji posiadają 50 razy więcej witaminy C niż owoc pomarańczy (trzecie miejsce na świecie wśród naturalnych źródeł tej witaminy). Do tego jeszcze banany bogate w potas. Te rumiane krążki to nie zwykłe ciastka do kawy tylko naprawdę ogromny zasób superżywności. Polecam wszystkim moje otrębowo – migdałowe ciasteczka na zdrowe śniadanie.

ciasteczka otrębowo migdałowe (5)_wynik

Składniki na ok 14 sztuk:

100 g otrębów owsianych
100 g mielonych na mączkę migdałow
2 średniej wielkości bardzo dojrzałe banany
50 g roztopionego masła
łyżka rodzynków
garść suszonej żurawiny
garść jagód goji

ciasteczka otrębowo migdałowe (1)_wynik

Wszystkie suche składniki wsypuję do miski. Dodaję roztopione masło i rozgniecione banany. Mieszam wszystkie składniki widelcem. Powstanie kleista masa, którą nakładam porcjami przy pomocy dużej lyżki na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Masę rozpłaszczam formując okręgi i wyrównuję przy brzegach. Powinno powstać około 14 sztuk ciasteczek. Wszystko zależy od ilości nakładanego ciasta.

Piekę w piekarniku nagrzanym do 160 st. C przez 15 – 18 minut, do lekkiego zrumienienia. Upieczone wyjmuję na kratkę i studzę. Są gotowe do spozycia dopiero po całkowitym wystudzeniu.

Zapakuj kilka do plecaka swojemu dziecku, będzie miało słodką, miłą niespodziankę.

ciasteczka otrębowo migdałowe (4)_wynik

ciasteczka otrębowo migdałowe (3)_wynik

ciasteczka otrębowo migdałowe (2)_wynik

Smacznego!

Cztery pomysły na zdrowe śniadanie

Zdrowe śniadania

Zdrowe śniadania

Print Friendly

4 Komentarze dla “Ciasteczka na śniadanie bez mąki

  1. Jowita28 pisze:

    Świetny przepis. Bardzo proste i szybkie i do tego zdrowe. Genialne, już dodałam do ulubionych 😉

    1. Justyna pisze:

      Witam, dziękuję i cieszę się, że Pani spodobał się mój przepis. Smacznego, pozdrawiam 😉

  2. Dorota34 pisze:

    Upiekły się. Są smaczne, takie mięciutkie. Posmakowały mojej córce. Będę polecać

    1. Justyna pisze:

      Cieszę się, o to chodziło, a trafić w smak dzieci to czasem mozolna praca. Dziękuję i pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *