Budyń Chia z malinami

[Głosów:5    Średnia:4.8/5]

Budyń Chia z Malinami

Szałwia hiszpańska ( chia) to ziarna o potrójnej mocy łączącej w sobie 20% białka, 34% kwasów tłuszczowych omega-3 i 25% błonnika. Powodów do włączenia tych odżywczych małych ziarenek do naszej diety jest mnóstwo. Od kilku lat podbijają kuchnię wielbicieli zdrowej żywności. Tak naprawdę pojawiły się w diecie ludzi już w starożytności. Wtedy były one spożywane przez Azteków, Inków i Majów. Jak pokazują badania, są źródłem minerałów takich jak wapń, potas, cynk, żelazo i fosfor oraz są bogate w witaminy A, B, D i E. Ich zaletą jest też to, że są bezglutenowe, czyli mogą być bezpiecznie spożywane przez osoby z nietolerancją glutenu lub takie, które tego składnika chciałyby unikać w swojej diecie. Świetnie nadają się na śniadanie. Zapewniają uczucie sytości na kilka godzin. Dostarczają dużą dawkę energii. Nasiona możemy dodawać do sałatek, posypywać nimi kanapki, zmielone i połączone z odrobina wody stosować jako zamiennik jajek w wypiekach. Pod wpływem płynów ziarna zwiększają kilkukrotnie swoją objętość i wytwarzają żel, który zawiera w sobie wszystkie ich odżywcze wartości. Bardzo rozpowszechnionym sposobem na chia jest budyń z namoczonych ziaren z dodatkiem ulubionych owoców. Mój ulubiony pudding to chia, mleko kokosowe i mus malinowy. Spróbuj jakie to dobre. Polecam – Moja Chochla.

budyń chia z malinami (1)

Pamiętaj!

szałwia hiszpańska ( chia) to produkt super food – o bardzo wysokiej wartości odżywczej

Składniki na 2 porcje:

1 szklanka mleka kokosowego
40 ml soku malinowego lub wody
200 g malin lub innych owoców sezonowych, kilka świeżych malin do przybrania
6 kopiastych łyżek nasion chia
2 – 4 łyżki syropu z agawy, miodu, syropu klonowego
garść wiórek kokosowych

Maliny przełożyć na sito i opłukać, osuszyć. Przetrzeć przez sitko, by pozbyć się pesteczek, jednak nie jest to konieczne. Powstałe puree malinowe przełożyć do wysokiej szklanki i dopełnić wodą, albo sokiem do otrzymania pełnej pojemności szklanki – 300 ml. Dodać 3 łyżki nasion chia i wymieszać. Odstawić na 15 – 20 minut. Do szklanki mleka kokosowego również dodać 3 łyżki nasion chia i wymieszać. Odstawić na 15 – 20 minut.

Po tym czasie zauważymy wyraźnie rozpoczęcie się procesu ‚żelowania’. Jeszcze raz zamieszać, dosłodzić do smaku część kokosową i malinową. Przykryć folią spożywczą i włożyć do lodówki na 5 – 6 godzin. Można zostawić w lodówce na całą noc. Mój pudding był gotowy już po 5 godzinach.

Po tym czasie rozłożyć do pucharków, dwuwarstwowo, podawać ze świeżymi malinami i wiórkami kokosowymi. Podajemy jako bardzo energetyczne śniadanie, kolację lub jako zdrową przekąska w ciągu dnia.

budyń chia z malinami (3)

budyń chia z malinami (2)

Smacznego !

Spróbuj też budyń jaglany

Budyń jaglany

Budyń jaglany

PUDDING JAGLANY Z MAJOWYMI OWOCAMI - Krem z jaglanej i mango z dodatkiem lipowego miodu oraz rabarbar i truskawki korzenną nutką. Wejdź po przepis

PUDDING JAGLANY Z OWOCAMI – Krem z jaglanej i mango z dodatkiem lipowego miodu oraz rabarbar i truskawki korzenną nutką.

Print Friendly

8 Komentarze dla “Budyń Chia z malinami

  1. Iwona pisze:

    Wygląda bardzo smakowicie:)

    1. Justyna pisze:

      Dziękuję 😉

  2. Dorota Rutkowska pisze:

    Jadłam już taki budyń. Smakuje jak galaretka z owocami.

    1. Justyna pisze:

      Tak budyń ma bardzo galaretowatą konsystencję.

  3. Hela pisze:

    Cześć, właśnie szukam jakiegoś ciekawego przepisu z nasionami chia i muszę przyznać, że Twój pudding wygląda rewelacyjnie. Mam pytanko, czy jest może jakiś patent żeby nie czekać aż 5 godzin na to cudo? :)

    PS. Nasiona chia naprawdę są wyjątkowo wartościowym produktem. Jak ktoś chce o nich doczytać to polecam: http://naturalnemetody.pl/nasiona-chia/

    1. Justyna pisze:

      Cześć,żeby powstał budyń o galaretowatej konsystencji to musimy dać nasionom trochę czasu na proces żelowania. Można spróbować dodać o łyżkę więcej chia. Wtedy mieszanka zrobi się gęściejsza i szybciej stężeje. Dziękuję i pozdrawiam :-)

  4. Aldona pisze:

    Nasiona chia są bardzo wdzięcznym składnikiem dietetycznym. Można je dodawać do wielu potraw, w tym wypieków i deserów. Super pomysły!

    1. Justyna pisze:

      Umiejętne zastosowanie dodatkowo wzbogaci potrawę w całą gamę wartości odżywczych. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam ciepło;-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *